9 Ekim 2010 Cumartesi

“OSMANİYE TARİHİ” KİTABI YAYINLANDI

-Yaşar Kemal’in babasına ait mezardaki sırları çözdüm ve Osmaniye Tarihi kitabını yayınladım.
    -Osmaniye Tarihi kitabının kapağında Ceyhan nehri üzerindeki 2 bin yıllık antik köprünün fotoğrafını koydum.
    -Ermeni diasporasının Lozan’da kapatılan  Cebelibereket/Osmaniye dosyasını yeniden açma çalışması başlatması üzerine bölgede yaşanan Ermeni olaylarına dikkat çekmek için Osmaniye Tarihi kitabını yazdım ve yayınladım.
    -Sayın Devlet Bahçeli’nin dedelerinin idam edilmeleri konusuna yer verdim.

  Osmanlı dönemine ait belgelerde bölgede yaşayan Tacirli aşireti hakkındaki insafsız suçlamalar ve karalamalar karşısında rahatsız oldum. Osmaniye tarihini farklı açılardan ele almak ve yazmak istedim.  Şimdiki Cumhuriyet Meydanının bulunduğu yerde 1920 yılı mayıs ayı içinde şehit düşen Tacirli aşiret beyi Palaoğlu Süleyman’ın hayatta bulunan kızı “Hatun” teyzenin bir ömür boyu gözyaşı dökerek “Benim babam şehit” sözleri kulaklarımı çınlattı. Ve Osmaniye Tarihi kitabını yazmaya yayınlamaya karar verdim.

ERMENİ DİASPORASININ CEBELİ BEREKET DOSYASINI ARALADIĞINI GÖRDÜM

    Ermeni Diasporasının 2009 yılını “1909 Yılında Yaşanan Adana Olaylarını Hatırlama” adı altında  dünya genelinde bir dizi uluslar arası boyutta konferanslar yaparak olaylardan dolayı Cebelibereket/Osmaniye  halkının suçlanması karşısında olayların farklı boyutlarını araştırmak ve kamuoyuna sunmanın gereği olarak heyecan içinde yazdım Osmaniye Tarihi kitabını.  Ermeni Diasporası Osmanlının çöküşü ile birlikte Lozan görüşmelerinin yapıldığı Aralık 1922 tarihinde son kez olarak Cebelibereket’in Ermeni Yurdu olarak kendilerine verilmesini istemişlerdi. Ve bu istek kabul edilmeden Ermeni Sorunu Lozan görüşmeleri gündemine alınmamıştı.  Aradan geçen 87 yıl sonra (2009 yılı itibariyle) Uluslar arası Ermeni Diaspora topluluklarının Türkiye’nin  Soykırımını tanıması ve tazminat isteğinde bulunması gerçeği karşısında gelecekte Türkiyeyi bekleyen tehlikeleri dikkat çektim Osmaniye Tarihi kitabında.

     DEVLET BAHÇELİ’NİN DOĞRUDAN İLGİ VE DESTEĞİ…

    Osmaniye Tarihi içinde yörenin Türkmen aşiretlerinden Tacirli, Cerit, Bozdoğan, Ulaşlı, Fettahlı hakkında Arşiv belgelerine dayalı soy kültürü ve olayları aydınlatan belgeleri kullandım. Özellikle “Fettahlı’nın Tarihle İmtihanı” başlığı altında  Osmanlı’nın zayıfladığı bir zamanda 1815, 1854, 1909 yıllarında Fettahlı beylerine karşı gerçekleştirilen idam infazları  yapılarak güçlerinin kırıldığı Zeytun, Haçin Ermeni isyan hareketlerinin önünde engel kalmadığı hakkındaki Osmanlı Arşivindeki çok sayıda “Hattı Hümayun” (padişah kararı) fermanına yer verdim.  Bahçe ilçesindeki Fettahlı beyler türbesinideki mezar taşında yazılı olan Fettahlı beylerinin anası İrep Hatun’un gözyaşları dökerek sözlerini yazdırması karşısında tarihi gerçeklerin bilinmesini istedim. Araştırmalarım esnasında yakın ilgi ve destek veren sayın Devlet Bahçeliye teşekkür ederim.

      OSMANİYE TARİHİNDEN İLGİNÇ KONULAR

   -Ceyhan nehri üzerinde Romalılardan kalan 2 bin yıllık tarihi Akköprü’nün tarihi sırları hakkındaki belge ve bilgiler açıklanıyor.
    -Osmaniye sınırları içinde Toprakkale yakınında bulunan tarihi Kınık şehri hakkındaki yerleşim yeri, mezra, yaşayan aileler, obalar, ekonomik hayat hakkında ayrıntılı bilgiler.
     -Osmaniye şehir merkezi ve Hasankale’de  misyoner hareketlerinin perde arkası olaylarını aydınlatan çok sayıda belgeye yer verdim.
    -Osmaniye halkının milli mücadeleye hizmetleri ile ilgili Adana Valiliğinden İstanbul’a ulaşan çok sayıda belgede yazılanları açıkladım.  
................................................................................................................................

........................................................................................... 
   

DEVAMI VAR …

 haberleşme: cep-05325829911, ev-03224533015,
Mail:cezmi.yurtsever304@gmail.com
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder