1 Ekim 2010 Cuma

ÇUKUROVA TÜRKMENLERİ

Osmanlı Arşiv  araştırmalarımı 1970’li yıların sonlarındaTürkmen dramı adı altında daktilo metni olarak yazmıştım.  Aradan geçen yılar sonra 2003 yılı içinde2Kovgun” adı altında Çukurova’da yaşanan aşiretler kavgasını, yönetimin baskıve zulmünü konu edinen ve kapağında da Türkmen atlılarının at koşturmasıfotoğrafı bulunan kitabı yayınladım. Ancak bölge coğrafyasının Türkleşmesindeen önemli tarihi ve sosyal olayın Türkmenlerin bölgeyi yerleşip yurt tuttuğunugörünce ÇUKUROVA TÜRKMENLERİ adı altında 2007 yılında iki kez kitap olarakyayınladım. Kamuoyunda yakın ilgi gördü, tartışmalara sebep oldu. Kitabın içeriğinizenginleştirerek 2009 yılı içinde yeniden Çukurova Türkmenleri adıylayayınlamayı gündeme aldım.
   




ÇUKUROVA’NIN SOY AĞACI AÇIKLANIYOR




     Çukurova Türkmenlerikitabı içinde yer alan konular arasında Ortaasya’dan bölgeye gelerek yurt  tutan Türkmen aşiretlerinin belgelere dayananhikayeleri, yönetimin bozulması isyanlar, idamlar, sürgünler ve göç olaylarınayer verdim.
    Ve arkasından 1865yılında gerçekleşen Fırka-i Islahiye olayının sebep ve sonuçlarını Arşivbelgeleri yardımı ile yazdım. Ve arkasından da Çukurova’da yaşayan büyükaşiretlere ve ailelere bölümler halinde yer verdim.
     ÇukurovaTürkmenleri kitabı Bölgede yaşayan insanların Soy ağacı hakkında bilgilerverir.  Kitap içinde yer alan ilginçkonulara örnekler vermek gerekirse:
     -Tarihci YusufHalaçoğlu’nun büyük dedesi Süleyman Halaçoğlu’nun Osmanlı’ya isyandan dolayı divanıharp mahkemesinde bilgisine başvurulduğu…
     -Devlet Bahçeli’nindedelerinin Gavurdağı eteğindeki Sarvanlı savaşından sonra 28 kişininkellesinin kesilerek Topkapı Sarayı önünde halka seyr ettirildiği.
     -Hülya Avşar’ınkökenlerini Ermeni asıllı gösterme için proje hazırlandığı
     -TarsusluKaramehmetler ailesinin servetinin Eliyeşil adındaki bir müftünün servetinedayandığı

ÇUKUROVA TÜRKMENLERİ  KİTABI AĞUSTOS 2009 İÇİNDE YAYINLANMIŞ OLACAK

    Yazım, ilaveler vedüzeltmeler ile birlikte Çukurova Türkmenleri kitabı en son haliyle Ağustos2009 içinde yayınlanmış olacak.
Çukurova Tarihi ve kökenlerini merak edenler için zenginkaynaklar bulunan kitabı kamuoyuna sunmaktan büyük mutluluk duyuyorum. 
........................................................................................


..................................................................................................



.............................................................................................................



DEVAMI VAR …

 haberleşme: cep-05325829911, ev-03224533015,
Mail:cezmi.yurtsever304@gmail.com

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder